Full dark, no stars

To tytuł najnowszego zbioru czterech minipowieści autorstwa Stephena Kinga.  W polskim tłumaczeniu Czarna, bezgwiezdna noc została wydana niedawno – bo w 2011 r. nakładem Wyd. Albatros. Ja skusiłam się na audiobook w oryginale. Dlaczego audiobook? Otóż przyszło mi dojeżdżać do pracy z Ruczaju do Zabierzowa komunikacją miejską i kolejową – a wiadomo, że nie jest to podróż należąca do łatwych, przyjemnych, tym bardziej krótkich. Autobusy zapchane do granic możliwości (nawet latem!) – stąd mój wybór ‚czytania’ książek uszami. Zakładam słuchawki i jadę, nie przejmując się, że nie ma miejsca siedzącego itp. Dlaczego w oryginale? Nie znalazłam polskiej wersji🙂.

Będąc młodszą, czytałam, gdzie tam – pożerałam książki Kinga. Przyznaję bez bicia- przez ostatnich parę lat zapomniałam o tym autorze, zwłaszcza, że powieści, które zaczął wydawać przestały mieć tę moc i świeżość tych wcześniejszych. Sam przecież w jakimś wywiadzie wspomniał, że powieściopisarstwo jest dla niego pracą, za którą otrzymuje całkiem niezłe wynagrodzenie. Jakieś pół roku temu przeczytałam Rękę mistrza (2008) – o dziwo Mistrz [sic!] powrócił!

Full dark, no stars to zbiór 4 opowieści – historia dwóch kobiet i dwóch mężczyzn. Ciekawym zabiegiem było zatrudnienie dwóch lektorów; historie kobiet czyta Jessica Hecht, Craig Wasson opowiada historie mężczyzn. Bohaterowie się nie znają, w żaden sposób nie łączą się ich losy. Ale łączy ich jedna rzecz – ciemna strona charakteru, duszy.

Audiobook jest świetnie nagrany, lektorzy czytają wyraźnie i ciekawie modulują głosem. Co do książki – jest super! Opowiadania kończą się w niebywały, zaskakujący sposób (a wydawało mi się to niemożliwe!), historie są świetnie skonstruowane, fabuła wręcz pochłania. Naprawdę żałowałam, że kończę podróż do/z pracy i czekałam na kolejny poranek😀 Cały audiobook przesłuchałam w 6 dni (po 3 godziny dziennie bez weekendów). Naprawdę polecam, szczególnie w oryginale – wersji w polskim tłumaczeniu niestety nie znam.

Dane techniczne audiobooka:

  • Publisher: Simon & Schuster Audio; Unabridged edition (November 9, 2010)
  • Language: English
  • ISBN-10: 1442335769
  • ISBN-13: 978-1442335769
  • Full dark, no stars: 1922, Big Driver, Fair Extension, A Good Mariage

2 uwagi do wpisu “Full dark, no stars

  1. Pingback: 11/22/63 – Zamach na Kennedy’ego wg Kinga « Co mi w duszy mruczy

  2. Pingback: 11/22/63 – Kinga zamach na Kennedy’ego « Co mi w duszy mruczy

Skomentuj

