11/22/63 – Kinga zamach na Kennedy’ego

Stephen King jest poczytnym, amerykańskim pisarzem, dostarczającym czytelnikom radości od wielu lat. Przedstawiać go nie trzeba. Jeżeli nie czytałeś żadnej jego książki z pewnością natknąłeś się na adaptację którejś (moja ulubiona to Skazani na Shawshank – kawał dobrego kina! I oczywiście Lśnienie – S. Kubrica). Można powiedzieć, że w liceum pożerałam jego powieści, pokuszę się nawet o stwierdzenie – byłam jego wielką fanką. W czasach studiów i pracy zapomniałam o nim – jego kolejne osiągnięcia pisarskie były dalekie od tych pierwszych. Wróciłam do niego 2 bądź 3 lata temu powieścią Duma Key (pol. Ręka Mistrza; całkiem niezły horror, napisany w starym, dobrym stylu), następnie z wypiekami przesłuchałam audiobooka Full dark, no stars (zobacz moją recenzję) . Pół roku temu skończyłam Kopułę (Under the Dome), będącą niezłym studium psychologicznym (również stronicowo – ponad 1000 stron przyprawiało o drgawki! ;))

Stary mistrz powrócił powieścią w wielkim stylu. 11/22/63 (polski tytuł Dallas 63), to powieść fantastyczno-sensacyjna. Jake Epping, nauczyciel angielskiego w szkole dla dorosłych, niczym bohaterowie Opowieści z Narnii przekracza drzwi spiżarni baru Al’s Diner. Nie trafia jednak do magicznego świata a do przeszłości, dokładnie do roku 1958 r. I ten rok zawsze będzie witał go po przekroczeniu schodów baru. W głowie gospodarza pubu, Ala, rodzi się pomysł uratowania prezydenta Kennedy’ego przed zamachem w ’63 roku. Jako, że sam schorowany nie da rady, prosi o pomoc swojego młodszego kolegę, wspomnianego już Jake’a. Ten przekracza drzwi restauracyjki, czeka 5 lat na to pamiętne wydarzenie, żeby wkroczyć do akcji i… no właśnie, zastanawiałam się dosyć długo, czy opisać dalsze jego dzieje. Zdecydowałam się, że zostawię Wam przyjemność poznania tej świetnie napisanej historii🙂. Zdradzę jedynie, że zakończenie wywarło na mnie niesamowite wrażenie! Czytałam w oryginale, ale z pewnością tłumaczenie nie zawiedzie.

  • Stephen King, 11/22/63
  • File Size: 2282 KB
  • Publisher: Scribner; Original edition (November 8, 2011)
  • Language: English
  • Price (Amazon, Kindle Store): $22

Ostatnio dowiedziałam się, że King podjął niezbyt fajną decyzję w sprawie wydania jego nowej książki. Będzie bowiem dostępna jedynie w formie tradycyjnej, na półkach. Elektronicznie nie – trochę nie fair…🙂

Jedna uwaga do wpisu “11/22/63 – Kinga zamach na Kennedy’ego

  1. Pingback: Here’s Danny! Powrót Danny’ego Torrance’a | Co mi w duszy mruczy

Skomentuj

