From Finland with love

DSCN2107Niedługo, a dokładnie za 2 miesiące, kończę przygodę z pracą w (jakielkolwiek świadczącej usługi księgowe) korporacji. Nie będzie do trzech razy sztuka, zatrzymałam się na drugiej w mojej „karierze” wielkiej firmie międzynarodowej. Drugiej i ostatniej. To była przemyślana decyzja, wracam tam gdzie moje zawodowe miejsce.

Tym razem mam/miałam do czynienia z ogromną firmą z  kapitałem skandynawskim, ale niestety  z polskim managementem.


Jako, że od razu po zatrudnieniu zostałam desygnowana do pełnienia funkcji testera systemu FSP (SAP), miałam okazję odwiedzić Finlandię – i to 3 razy! Te wyjazdy służbowe (choć bez męża) sprawiły mi największą radość. Nie ukrywam, że były też uciążliwe – wyjazdy dwutygodniowe, powroty w piątek wieczorem w Rębiechowie, by w sobotę pojawić się na studiach podyplomowych. Mimo wszystko było warto.

Za każdym razem rezydowałam w Espoo, gdzie znajduje się główna siedziba firmy. Espoo jest oddalone ok. 30 min. komunikacją miejską od Helsinek. Stolica jest śliczna, mnie zachwyciła przede wszystkim spotykana na każdym kroku wielosubkulturowość (tak, wielosubkulturowość) i otwartość ludzi.

Z wietrznych Helsinek co pół godziny pływają statki wycieczkowe na pobliskie wyspy. Za 6 EUR można zwiedzić np. Suomenlinnę. Nie mogło tam nas zabraknąć! Wybraliśmy idealnie – prawie bezwietrzny i najcieplejszy dzień w sierpniu (ok. 23 C!)🙂.

Małe stateczki pasażerskie transportują turystów do połowy września każdego roku. Później na wyspę można dostać się lodołamaczem bądź wielkim statkiem pasażerskim (i już z pewnością nie za 6 EUR).

Suomenlinna to „Twierdza Fińska” mająca dawniej za zadanie bronić Helsinki od strony morza. Została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Suomenlinna urzeka. Wyspa jest pięknym miejscem, by zatrzymać się chociaż na chwilę, nabrać powietrze w płuca i podziwiać piękno przyrody… Widok nas oczarował – usiedliśmy na skałach i wpatrywaliśmy się w morze parę godzin nie zważając na głód…🙂
Na szczęście znaleźliśmy dosyć ustronne miejsce, z dala od turystów, których niestety nie brakowało na całej wyspie.

Naprawdę polecam, zdjęcia nie oddają uroku miejsca!

Strona oficjalna: http://www.suomenlinna.fi/en/

Skomentuj

