Co dalej po Piotrusiu?

Jakuba Ćwieka poznałam całkiem niedawno, a to za sprawą akcji wypuszczenia do sieci opowiadań nominowanych do Nagrody Janusza A. Zajdla. Zbiór nadal można ściagnąć legalnie i za darmo na stronie Świata Czytników.

Długo nie zastanawiałam się, ściągnęłam i… odłożyłam do przeczytania na później. Za zbiór zabrał się za to mój mąż i bardzo szybko zażądał kupienia Chłopców Jakuba Ćwieka (a w następstwie Chłopców 2: Bangarang). Uzanałam, że rzecz jest warta chociażby przeczytania pierwszych 3 rozdziałów… I właśnie skończyłam czytać 2. część serii😀

Tym to sposobem poznałam Chłopców. Wyrośniętych, bo około trzydziestki, jeżdżacych na motocyklach i siejących grozę gdziekolwiek się pojawiają. W skórzanych kurtkach z naszywkami rzecz jasna. Mają jedynego w swoim rodzaju kota Propera. Przewodzi nimi zwana Mamą – Dzwoneczek. Ta od Piotrusia Pana. Tak tak, Piotrusia Pana. Jest hersztem całej bandy, wszyscy liczą się z jej zdaniem. Samego Piotrusia reprezentuje w dwóch tomach jedynie Cień, który na dodatek uciekł od niego. Po ucieczce z Nibylandii, bandzie przyszło żyć w Polsce, tutaj dorosnąć i prowadzić interesy. Więcej nie będę pisała; kto chce niech przeczyta.

Same opowiadania są ze sobą luźno powiązane, przedstawiają przygody poszczególnych Chłopców, Dzwoneczka, a w jednym z opowiadań – kota Propera. Wątki zazębiają się, dzieją się chronologicznie tworząc jedną spójną całość, co ułatwia wniknięcie do „ich” świata. Język, który Ćwiek wkłada swoim bohaterom w usta jest soczysty, pełny przekleństw (nad poprawną polszczyzną czuwa jednak niezawodna Mama). Czyta się naprawdę dobrze i już czekam na kolejną część, obiecaną przez autora w posłowiu części drugiej opowiadań.

Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok wydania: 2012/2013
Ebook
Wydanie: 1

Skomentuj

